Search This Blog

Friday, September 5, 2008

Keladi Bunting Lagi???

Ramai rupenyer komentor2 blog aku yg x bdaftar ni.. Alhamdulillah walaupun diorang x komen kat page aku, tandanya ada jugak la org yg sudi baca blog aku nih.. *grin*

Dlm byk2 yg komen tu, byk jugerla yg tanya "keladi bunting tu mcm maner rupenyer?" Ish3.. kadang2 rasa kesian juger dgn org2 yg dok di bandar ni.. apatah lagi biler mengenangkan tumbesaran anak2 yg tidak terdedah dgn alam semulajadi selain daripada teknologi yang semakin canggih dan aktiviti-aktiviti sosial.. Minta2 la dijauhkan daripada aktiviti yg melampaui batasan agama.. Nauzubillah. Bukanlah ingin mengutuk atau membuat sesiapa terasa kerana aku sendiri membesar di tengah-tengah kotaraya Kuala Lumpur.. tetapi inilah realitinya.. Apabila Arissa, anak buahku meminta ibunya membeli cempedak goreng, "Mak nnt belikan adik yg mcm goreng pisang yg ada biji besar tu".. Terpinga2 kami sekeluarga mendengarnya.. 'goreng pisang yg ada biji besar???' Hahaha.. kelakar tp kita yg besar ni pasti terasa sesuatu.. Kalau anak pokok kelapa sawit dikatanya pokok nenas.. Jgn smpi pokok padi pun x kenal da parah lah tu..nasib baik famili2ku masih mempunyai kg halaman untuk kami 'berkubang'.. Mcm aku.. pokok durian smpi skang pn susah nk dikenalpastikan huhu..~

Nah~ Disini ku attachkan pic KELADI BUNTING dan POKOK DURIAN untuk tatapan korang..




Keladi Bunting



Pokok Durian

gambar ehsan Cik Google

ein
o_O

No comments:

Post a Comment