Search This Blog

Wednesday, May 28, 2014

Hilang Beg Duit a.k.a wrislet

Dugaan dtg lg. Hari Isnin. First day in a week. Paniknya rase bila tgk dlm handbag bende paling penting takde.."Mana beg duit ni?" Abes 3 3 handbag diselongkar. Dahla masa nk time. Jam menunjukkan pukul 6.50 pagi nenong nenong~~ lmbt la arini. Dala terlambat ckit bgn gara2 nk berikan sokongan kepada pasukan Malaysia dlm Thomas Cup. Lari time tdo terus x leh tdo. Jetlag kah? huhuhu..

Bila en asben da tunggu dlm kete bertambah panik la rasenyer. Setelah puas crk mn yg boleh dipikikan dulu br la kua g kete dan dgn lemahnya ckp kt asben 'walet hilang' dgn muka sedih yp x nmpk sbb gelap.  Asben plak dgn konfiden ckp 'rasenyer puteri main smlm'.  Hati pn terus berbunga..

Tp tu sume harapan tinggal kenangan. Bila blk uma dan selongkar celah2 mana yg boleh kompem mmg xder wrislet tu. Huwaaa Allah swt jer yg tahu perasaan dalam dada ni. Bila bgtau asben terus dia call bank to blocked all the credit cards (cehh mcm byk sgt CC kan) dan aku plak call la mak sedara yg aku bajet kat uma die walet aku hilang/ cicir/ kecopetan. 

Flashback, hari Ahad tu ade kenduri pertunangan sepupu asben. Uma mak2 sedara ni mmg sebelah menyebelah. Nape baru nk call? Well pd fikiran aku biarlah aku betul2 pastikan wrislet tu mmg tiada dalam uma aku. Then lets say hilang dan dijumpai di sekitar kwsn uma kenduri mesti dah ade yg call my MIL pya. Mereka ni merupakan saudara yg sgt rapat antara satu sama lain mmg buatkan aku terharu kaalu bersama diorg. Smg mereka dirahmati Allah swt.

So mlm tu lps dinner terus asben ajak g wat laporan polis spy esok pg leh terus g wat dokumen penting apa yg patutla. He's so worried bcoz he needed to go outstation for quite a long time. So all the important documents must have wif me b4 he leave. Bila polis tu dah sain report tetiber beliau berkata 'Ok puan boleh dtg esok time opis around jam 2pm to 4pm untuk cop pengesahan dan bayar RM2'.. Tanjat hakak opis da la jauh berbatu2 nk plak kene dtg esok time keje. Mayb polis tu pasan kot muka aku yg tertanjat tu cepat jer die ckp 'Puan boleh suh wakil dtg copkan pn takpe'

Hahahaha okla abg polis. Kita tgkla camne esok.. Asben pn senyum kamben jerla



No comments:

Post a Comment