Search This Blog

Monday, May 4, 2009

Ada Apa Dengan Cinta

Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
Kulari ke pantai kemudian teriakku

Sepi sepi dan sendiri
Aku benci
Aku ngin bingar
Aku mau di pasar

Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya
Biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam
Jaring laba-laba belang
Di tembok keraton putih

Kenapa tak goyangkan saja loncengnya
Biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan
Belok ke pantai .........
ein
o_O

3 comments:

  1. ADA APA DGN CINTA?

    cinta ni cm UBAT laa...
    kalu skt mkn la ubt...
    tp kalu terlebih amik mmg jd ketagih...
    sb dlm ubt ada dadah!
    bnda yg bole wt kita leka(khayal)
    so...kalu nk bercinta xslh tp biaqlah kerna Allah s.w.t
    insyallah kita kn tau apa ada dgn cinta....
    :P (maaf ... singgah sat!)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. salam markonah..
    betul3.. setuju dgn hg..
    sbb tu byk org sanggup buat apa saja demi cinta..
    sanggup, rela, serah, habih semua...
    sesal dulu pendapatan tinggi.. sesal kemudian tiada pendapatan..
    tp Allah itu Maha Kaya dan Pengampun..
    pakat2 la berpijak di bumi yg nyata..
    kerna mmg ternyata cinta kerna Allah itu lebih bermakna..InsyaAllah..

    ** dan kerana itu..
    aku masih di sini..
    (bermadah la plak)

    eh.. singgah2 la selalu.. :)

    o_O

    ReplyDelete