Search This Blog

Thursday, October 2, 2008

Masih Berdua

Syawal menjelma sudah.. Hari yg berbahagia ini tetap disambut dengan penuh kesyukuran dan kemeriahan.. Itu aspek utama bak kata abg Zaini. Apapun yang kita buat, mesti kene meriah! huhuhu~

Raya tahun ni di belah en asben memang meriah walaupun kata mereka tahun ni kurang meriah ckit tapi bgku, ini pn da cukup meriah. Yelah dibandingkan beraya di 'Kota Batu' yang lengang; jln raya dpn uma tu boleh men baring2 lagi.. sanak saudaraku puler sume di kg, pastilah beraya di sini lebih terasa rayanye. Sanak saudara x henti2 bertandang. Mujur mereka turut bertandang ke uma kakak & abg di sebelah.. Jika tidak, 'selak2 orang, baru nmpk jalan'.. Haha.. Perumpamaan ini hanya mereka dan keluarga mereka jer yg tahu..

Spt biasa, ramai yg memuji lemang uma mak ni.. Bukan dibeli tau tp dibuat oleh adik beradik dan pakcik en asben; adik ipar tlg idupkan api jer huhu~.. Mungkin rasanya x setanding lemang bonda or King of Lemang tp x segan la untuk diberikan kepada saudara mara dan jiran2.. Boleh bikin bisnes jugak tu... ;b

X lengkap jugak sambil2 masak lemang tu x diiringi bunyi meriam warisan Wak Ramli tu.. Tapi sekali da main, pasti giannya dtg menderu2.. Ish2 kanak2 jgn men meriam boleh ketagihan dan BAHAYA!!

Dalam kemeriahan ini, sesekali terbit rasa sayu di hati.. Kemeriahan ini sepatutnya digandakan dengan kehadiran insan baru dalam hidup kami.. Namun Allah SWT Maha Mengetahui dan Maha Penyayang.. Dan sesungguhnya DIA yang lebih berhak ke atas tiap sesuatu. Kata org tua, sudah ada yg mendoakan kami di Syurga InsyaAllah..Moga kami sentiasa dirahmati dan diberkatiNYA..

Buat semua umat Islam di seluruh dunia, Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Mohon Maaf zahir dan Batin.

Maka, nikmat Tuhanku yg manakah yg ku nafikan?


Teknik memasukkan daun pisang ke dalam buluh

ein
o_O

3 comments:

  1. I wish u the best of Eid Mubarak. May Allah bestow the best life here and in the hereafter to u and family.

    A friend of Reziaana

    ReplyDelete
  2. slmt hari raya ain...
    mntk maaf bnyk2...halalkn mkn minum aku...snang2 jemput la ke rumah beraya...


    salam perjalanan...

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya sumer..
    jemputla ain ke open hse kamu huhu~

    ReplyDelete