Search This Blog

Tuesday, November 9, 2010

Bercuti di Pulau Langkawi - Part 1

Salam..

Da nak dekat 3 bulan baru aku jenguk balik blog yg da bersawang ni.. hehe itupun tetiber teringat yg aku ni ade blog. Puncanya sbb aku stress dgn keje yg melambak x penah habes2 kt atas meja ni + aku mengantuk dek cuaca sejuk dan mendung akibat hujan.. Biler da rase stress mula 'melonjak'2 dlm diri ni mula la rase nk g bercuti.. Biler teringat psl bercuti teringat la psl last entry aku kt blog ni kater aku nk cerita psl percutian aku kt Langkawi.. huhu lupa lar~~

1st sekali biler ckp nk cuti dlm negara, aku mmg teringin nk g Langkawi.. Last time aku meninggalkan jejak di Langkawi kira2 12 tahun lepas. Hubby lak las g ms die darjah 6 kot huhu.. So biler da decided, aku pn tanpa berlengah terus search apa yg patut kt internet tu cthnya:-

a) tempat-tempat menarik untuk dilawati ; begitu jugak dgn entrance fees kalu ada - penting utk buat bajet dan kalu byk tpt menarik kenela stay lame sikit hehehe..

b) survey pakej2 , hotel sahaja, transport sahaja - supaya korg leh nilai sendiri mana lebih value

c) peta lokasi - supaya korg xderla blur sgt psl jln2 kt situ nnt

d) kalu luar negara tu, kene la survey cuaca, currency dll..

Tips ni sekurang2nye patut dijadikan asas dan mmg perlu dibuat sblm nk g bercuti. Ni aku ambik drpd pengalaman bercuti pertama kali dgn hubby kt Bali, Indonesia di mana ktrg sikit pn x study psl tpt yg ktrg nk bercuti tu. Biler da smpi mmg tergamam la aku biler dpt tahu 90% org sana beragama Buddha huhu.. mmg mcm ape jer ktrg kt sane sbb x prepare betol2.

Ok smpi sini dulu , len kali kite samb Part 2 pulak k ^_^

No comments:

Post a Comment